Witajcie, tak jak obiecaliśmy making-of.

Dziś wizualizacji 3d ogrodu. Bardzo prosty filmik ukazujący proces przechodzenia od modelu do finalnego obrazka.

Praca nad takimi wizualizacjami architektonicznymi składała się z 4 etapów:

  1. modelowanie  – terenu oraz budynków, roślinności, drobnych form architektonicznych.
  2. nakładaniu materiałów – czasem bardzo skomplikowanych aby uzyskać naturalny wygląd np. liści.
  3. wstawianiu obiektów na scenę – działaliśmy tak aby jak najwięcej elementów było wstawionych jako instancja. Pozwala to na zaoszczędzenie ramu i potencjalnie gigantyczna scena daje się wyrenderować na karcie graficznej bez problemu.
  4. rendering – silnik renderujący którym się posługujemy to Blender Cycles nie ma mnóstwa suwaków i opcji ale i tak wybranie odpowiednich ustawień zajmuje trochę czasu.
  5. post produkcja czyli upiększanie surowego renderu. Proces ten bardzo ułatwia podzielenie renderu na kilka planów i rozbicie na render passes. Dzięki czemu można kontrolować wiele aspektów obrazka. Od głębi ostrości po ilość i siłę odbić.

Zapraszamy do obejrzenia filmiku:

Preparing

virtual

reality