Witajcie, tak jak obiecaliśmy making-of.
Dziś wizualizacji 3d ogrodu. Bardzo prosty filmik ukazujący proces przechodzenia od modelu do finalnego obrazka.
Praca nad takimi wizualizacjami architektonicznymi składała się z 4 etapów:
- modelowanie – terenu oraz budynków, roślinności, drobnych form architektonicznych.
- nakładaniu materiałów – czasem bardzo skomplikowanych aby uzyskać naturalny wygląd np. liści.
- wstawianiu obiektów na scenę – działaliśmy tak aby jak najwięcej elementów było wstawionych jako instancja. Pozwala to na zaoszczędzenie ramu i potencjalnie gigantyczna scena daje się wyrenderować na karcie graficznej bez problemu.
- rendering – silnik renderujący którym się posługujemy to Blender Cycles nie ma mnóstwa suwaków i opcji ale i tak wybranie odpowiednich ustawień zajmuje trochę czasu.
- post produkcja czyli upiększanie surowego renderu. Proces ten bardzo ułatwia podzielenie renderu na kilka planów i rozbicie na render passes. Dzięki czemu można kontrolować wiele aspektów obrazka. Od głębi ostrości po ilość i siłę odbić.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku: